Hålla julandan uppe... (Uppdaterad)

...trots ett tråkigt väder, det är ju ingen snö ute men julandan måste hållas uppe ändå så man inte tappar sugen. Ja idag ska här bakas lussebullar...om det blir över kanske ni kan få några...ska bli kul att låta Amanda prova baka även om jag inte förväntar mig att det ska bli nått vettigt av det hela. Ska väl baka pepparkakor nån dag också men får se när det blir.
20 dagar kvar till jul och bara 9 dagar till Lucia.

Ska nog försöka göra julgodis själv i år...var på ICA Maxi igår och Mariana bjöd på jättemumsigt "hemmagjort"julgodis och jag norpade såklart receptet.
Det var mörk choklad, pistagenötter, mandelmassa och nougat i den.
receptet finns här:
 
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=597255&receptname=Nougat%20med%20apelsin%20och%20pistage
Sen har jag ju Gefleortens lilla julbok från förra året och däri finns lite goda kolor som jag är sugen på och prova att göra. 

Nu ska jag förbereda köket för bakning innan jag ska hämta Amanda på dagis och Danne kommer hem från jobbet.

Ha en trevlig dag

Kommentarer
Postat av: kristin

gud vad gott med hemmagjort julgodis! det är nog det godaste som finns

Postat av: Eva

I morgon ska jag kanske vara Lucia, på plangården. :P

2007-12-04 @ 18:00:50
URL: http://daydreama.blogg.se
Postat av: kristin

ja det är nog det bästa!
jag har det bästa receptet: smält smör i en stekpanna, häll i lite socker, lite kakao och lite grädde. vispa. gå på magkänslan så märker du när det är klart.

sen blir det supergott! :D

2007-12-04 @ 22:21:22
URL: http://knisdinds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback