kola...mmm

ja igår förskte jag för förtsa gången att göra kola själv...gräddkola skulle det bli och ja jag kan ju bara säga att den stelnade inte. men ni vet ju hur envis jag kan vara så idag gjorde jag en ny sats gräddkola och den blev jätte god...lite för hård så den smakar som knäck utan nötter i men helt ok, blir mjuk efter en stund i munnen.
Gjort 2 satser chokladkola och den blev ju bara sååå lyckad mums va gott säger jag bara. Tanken är att jag ska ta med godis till Östanå på Julafton.

Kommer också ge pappa lite chokladkola på söndag när vi ska dit på grötmiddag. Han och Barbro har haft det i 10 år nu men i år bjöd han in mig..tack för tanken liksom.

Tog med mig lite till Gävle idag när jag skulle på måndagsutb. och Sofie köpte  40st för 1 kr/st så jag slapp betala dagens avgift:-) Hon ska bjuda på dem på måndag när det är julavslutning.

Ska fortsätta titta på Prison Break nu

Kommentarer
Postat av: Neta

Oj vad mycket Du har gjort..
Jag har baka lussekatter, men det är det enda..
Men det ska bli mer till veckan..
Idag ska jag städa tvättstugan/groventrén..
Där är fullt med grejor från garaget nu som inte tål kyla, massor med flaskor..
Ska försöka få plats med dom i något skåp..
Sedan ska städningen på bottenvåningen börja.. innan våra julgäster kommer..
Det finns alltid nåt att göra...
Önskar Dig en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback