Tomteborg

Amanda och jag har varit på Tomteborg i Seljansborg idag mellan kl 14 o 16.30.
 Vi fikade lite och det tog ordentlig tid för Amanda att nästan äta upp hela pepparkakan och saffransbrödet smakade hon på men la bort den sen, blev lite förvånad då hon har ätit lussekatter som en tok här hemma.

Hon var till tomten också och trots att hon var så tuff utanför och talade om att hon skulle krama tomten och sjunga flera sånger för honom så blev hon superblyg när vi kom in till honom. Men hon fick iaf en papperspåse med massa godis och en satsumas i och när vi kom ner därfirån så ställde vi oss i kön till fiskdammen och medan vi väntade åt Amanda upp lite godis...hon fick en liten fin häst i plast.
När vi kom tillbaka till vårat bord så åt hon upp lite mer godis men sen sa jag stopp eftersom hon skulle hem och äta mat innan hon fick något mer.
Just nu sitter hon och äter lax och makaroner och så fort hon är klar med det så blir det säkert tjat om godis även om hon vet att hon inte får det förän 18.00 när barnprogrammen börjar.



Har scrappat lite nu...julkort. Får se om/när jag lägger ut bilder på dem...är faktiskt riktigt nöjd med alla utom ett kort.
Tänk vad tiden går snabbt ,snart är det jul och innan dess ska det julpysslas och bakas pepparkakor och lite mer lussebullar sen får vi ju inte glömma julgodiset.

Oj jag måste visst se till att Amanda äter upp sina makaroner innan alltihop hamnar på golvet

hej svejs så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback