Planterat

Idag har jag varit i farten må ni tro..ja ni har helt rätt, jag är mycket piggare nu även om magen inte är helt ok än..men sånt brukar ju ta lite tid.

Idag har vi rensat vårat land från nästan allt ogräs och ställt dit två pallkragar, i den ena har vi satt en rödvinbärsbuske som vi köpt idag och den andra ska det bli rabarber i (ska hämta en "knöl" hos mamma strax)

vi köpte även 2 amplar med härliga jordgubbsplantor och även 2 hängare i smidesjärn till dessa.

kom på att vi måste köpa lite nät  för att skydda vinbärsbusken och jordgubbarna från fåglarna. Får se när vi har tid att inhandla det. Ska köpa "filt" som skyddar mot ogräs också sen ska jag täcka det med bark lr något annat.

Har också inhandlat en vaxduk (med jordgubbar på) till bordet ute och en grässax så att jag lättare kan få bort gräset runt  t.ex Amandas sandlåda, gungställning och pool.

höll på och glöma ska ju plantera ut persiljan jag sådde för någon månad sedan. Ska se om gräslöken har överlevt också men jag tror inte det...får nog sätta ny.

Känns verkligen som att det börjar hända något med vår lilla plätt här utanför..härligt värre:-D

Kommentarer
Postat av: Neta

Hej, hittade Dig på google.se...
Så jag blev nyfiken och kollade in hos Dig..
Förstår att Du bor någonstans Gävle-Sandviken...
Jag bor i Sandviken sedan 3 år... kommer från Hudiksvall... och från Ljusdal från allra första början..
Trffade en man (på nätet) och hamnade i Sandviken.. av alla ställen..
Jag har bott i Gävle också för många år sedan..
Kul att läsa om Ert bröllop och alla förberedelser...
Jag har aldrig varit gift, aldrig någon som friat till mig...
Ändå kallar jag mig för"En lyxhustrus funderingar" på bloggen på Expressen...
Ha de så bra, fru Andersson...
Hälsningar Neta!

Postat av: My life

Hej Neta! Vad kul att du hittade hit. Jo jag bor i Sandviken i BJ. Vart i Sandviken bor du?

2007-06-26 @ 18:48:17
Postat av: Not your life

Hörru, uppdatera lite själv också istället för att bara klaga på andra :P

2007-06-26 @ 23:00:31
URL: http://notyourlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback