2 veckorsstädning?

ja om 2 veckor är det 1 advent om jag inte har tagit helt fel och jag ahr satt igång med julstädningen. Oj, vad tidigt tycker ni säkert då...men saken är den att jag gör en ordentlig storstädning 1 ggr om året och det är inför advent. Då ska alla hyllor plockas ur, dammas av och så ska även alla saker som står där, gardinerna ska bytas och saker som inte har någon plats åker ut lr så fixas det en plats.

Satte igång igår. Amandas rum var först på tur och hon fick såklart hjälpa till. Vi rensade hennes leksaker för att se vad hon använde och inte och hon var så duktig och sparade 6 gossedjur och resten åkte ner i en svart säck den blev full kan tilläggas. Lite annat rök också men inte så mycket. satte upp lite tavlor hos henne också och torkade hyllor.

Idag fortsatte Danne och jag genom att flytta ut vårat Diktad skötbord i hallen(när man inte använder den så kan man fälla upp skötbordet så det ser ut som en skänk/byrå) och flytta akvariet ytterligare lite mot datorn.
 I skötbordets lådor har vi nu lagt i alla sällskapsspel som aldrig blir spelade eftersom de legat i en kartong i garderoben som varit alldeles för tung att lyfta ner.
Garderoben är också rensad från saker  och det är skönt eftersom vi knappt kommit in för o kunna plocka fram kläder då golvet varit fullbelamrat med saker som inte haft någon bra plats.
Källsorteringen har nu hamnat i språnget där det egentligen ska stå en diskmaskin i köket och i städskåpet ska sedan våran dammsugare äntligen få plats men där ska det städas ur ordentligt först.

Imorrn kommer det hända mer men det skriver jag om då.
Ska in till Gävle imorrn kväll också så jag måste ta väl till vara på dagens timmar.
På tisdag ska det tvättas i tvättstugan eftersom vi är överbelamrade med tvätt och mer kommer det bli innan städningen är färdig, ska ha klass på tisdag också så det blir mycket att göra.

Nu ska jag nog gå och läsa lite innan den ljuva sömnen får infinna sig

Go natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback