en vanlig dag

Jo idag är väl en rätt så vanlig dag: Danne jobbar, Amanda är bråkig/busig, Eva är här och jag är uttråkad, trött och sitter vid datorn.
*skrattar* låter som en hemsk dag och som om inget har blivit gjort men det är snarare tvärtom.

Amanda vaknade tidigt som hon har gjort de senaste dagarna inge kul när jag är jätte jätte trött.
Eva kan på nått konstigt vis sova sig igenom allt hennes oväsen, för illa låter hon trotts att jag hyschar på henne flera gånger och talar om varför hon ska vara tyst.

Amandas nya favvo.film är "Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter" och hon tittar på dem flera ggr per dag(har kasett 1 och 2 på vhs men den tredje saknas, köpte dem på en klädbytardag i Järbo typ förra året eller nått) och idag var inget undantag, men det hjälper henne inte att vara tyst och sitta still för det.
Vid 9 tog jag mig tillslut ordentligt ur sängen eftersom jag ändå fick springa o hjälpa Amanda hela tiden.

Vi åt lite frukost alla 3 och sen satte jag igång o städade.
Har dammsugit och torkat golven, städat hela toaletten, tvättat fönstren i vardagsrummet och Amandas rum, Eva har hjälpt mig vika tvätten(sängkläder), diskat...ja ni vet alla såna där hushållsbestyr.
Ska byta lite sängkläder i Dannes och min säng när han kommer hem också.

Amanda har gått mig på nerverna nästan hela dagen och vid tvåtiden fick hon gå o sova för hon var fruktansvärt trött och tjöt för minsta lilla, hon vaknade av sig själv efter ca 30-40min och var pigg igen.
Då fick hon en liten glass och sen har hon målat med vattenfärg men det var tydligen inte så jätte roligt(måste köpa tjockare papper för det gick bara sönder), men när jag tog fram den stora hinken med playdo då blev det liv ska jag säga...hon har suttit och lekt med det i säkert 1 timme nu, köpte lådan för bra länge sen när jag ville ha nått hemma för Amanda att göra på regniga dagar men inte öppnat den förän idag.
Blir ju en del smulor från leran men jag får väl plocka fram dammsugan igen, bara Amanda är nöjd och tyst o lugn ett tag så är det värt det.

Ska åka och köpa lördagsgodis när Danne kommer hem men innan det så ska vi lämna av Eva hemma hos sig. Hon har suttit och spelat PS2 sen 1 tiden ungefär. Amanda har inte varit snäll mot henne, hon har spottat på Eva idag och då blev Eva arg o satte henne på mattan vilket hon har min fulla förståelse för. Att spotta på folk är en ny ful grejj som Amanda har lärt sig, för inte så länge sen så spottade hon på Cicki också och hon blev också arg och satte Amanda på mattan. Att spotta på någon är fruktansvärt kränkande och det måste Amanda lära sig men det är svårt att veta hur. Några tips?

Oj blev ett långt inlägg idag. Nu vill amanda iaf ha hjälp att plocka undna leran.
Hej då så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback