Vårdcentralen

Ja idag har jag varit till min familjeläkare och fick utskrivet samma hydrokortisonsalvor som förra gången...ska sköta det ordentligt nu och se om det går över helt denna gång.
Har också tagit prover för och se hur min kropp mår...mitt BMI låg på 37 och det är inne på Fetma och väntar nu på svaren om kolestrol, m.m har också kollat levervärdena för att eventuellt kunna få tabletter som hjälp för viktnedgång. Ska försöka lite själv först och annars skulle jag höra av mig till läkaren igen.

Hade körlektion idag också...allting gick jätte bra och ska nu bara mängdträna hemma innan nästa uppkörning.
Om ni har bra tips på hur man låter bli att bli nervös så snälla ge mig dem...för är jag lika nervös inför nästa uppkörning så sabbar jag det säkert igen.

Idag ska jag måla vaggan som jag köpte förra veckan. Ja just ja det har jag nog inte talat om...var på loppis och hittade en liten gullig vagga och köpte den då Amanda inte har nån docksäng, men den var bara tråkigt träfärgad så jag har köpt vit sprayfärg så den ska bli fin och matcha de andra möblerna på hennes rum.

Har en massa yngel i akvariet nu, men upptäckte igår att en av de första guppyhanarna Pipp hade dött så han fick en begravning i toaletten. När jag sedan satte mig ner för att studera fiskarna så upptäckte jag att Nick (också en av guppyhanarna) var spårlöst försvunnen, antar att han dött och att de andra ätit upp honom för det finns inte en del av honom kvar. Så nu har vi bara en Guppyhane nämligen Tommy kvar. Hoppas att inte fler dör, fast gör det det så verkar ju ändå honorna vara sprickfulla med yngel för de är så tjocka. Tror att det är Platysarna som fått ungar men kan inte vara säker förän de växt till sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback