Liten utflykt

Idag gjorde vi en liten utflykt till Lillsjön och grillade korv.
Eva hängde med och när vi parkerade bilen upptäcktes att där växte massor med blåbär och en hel del lingon också, både lingon och blåbär var jätte stora. Plockade på oss lite mer än 700g blåbär som vi nu har fryst in.
En utflykt dit blir det nog snart igen men med bärplockare i händerna och rensgaller. Då blir det nog både blåbär och lingon med hem skulle jag tro.
Mitt i bärplockandet så hittade jag en jätte liten groda som jag såklart plockade upp och visade Amanda och hon var så farcinerad av den och ville klappa men det är inte lyckat med små starka barnhänder så grodan gick Eva iväg med o släppte på nått passande ställe.
Det var riktigt gott med grillad korv ska jag säga. Amanda hade t.o.m på ketchup alldeles själv och hon satte i sig 2 korvar och en hel del blåbär och lingon + en stor Festis och Evas vatten.

Nu har vi precis duschat av oss all röklukt och ska sätta oss och titta på tv en stund. Amanda somnade på två röda när jag slutat läsa sagan så nu är det vuxentid som gäller. Go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback