FlyttStress

Det märks att vi börjar närma oss flytten, Dannes humör är inte precis på topp och ärligt talat inte mitt heller.
Amanda håller på att gå oss båda på nerverna och hon blir bara tokigare ju mer tid som går.
Idag har hon fått tv-förbud då hon vägrat lyssna på mig när jag sade att hon inte fick titta på tv just då, sen har hon kastat ut alla sina pärlor över golvet igen och varit allmänt bråkig och inte lyssnat.
Hjälper inte att säga åt henne lugnt och till slut går man över till att skrika och då mår både hon och vi dåligt...jag har redan gått ut en sväng i ilska för att avreagera mig och Danne stack till affären en stund nu och då får han en andningspunkt.  
Vi är allihop stressade av flytten skulle jag gissa, jag vet att det är så i mitt fall. Jag vill bara ha flytten avklarad nu på en gång så allt kan gå tillbaka till det det brukar vara fast på ett nytt ställe såklart.
Vi är trötta och jag har själv känslan av att vi inte kommer någonstans med packningen men Danne bagateliserar det bara eftersom vi har packat ca 55lådor.
Toaletten har jag överhuvudtaget inte gått igenom än(mycket saker där), i vardagsrummet är det dvd-filmerna, PS2 och hyllorna ska ner från väggen, i sovrummet är det alla mina scrappgrejjer och sakerna vi har i nattduksborden, 2 byrålodor och sen alla apper som ska gås igenom och in i pärmar, även förrådet och Amandas garderob ska gås igenom. Måste kika lite i förråden(i källaren) också tror jag.
Tycker ni det låter som lite när det bara är en vecka kvar?
Vill att veckan ska gå snabbare och att allt ska vara färdigpackat men sen måste man ju ha en del saker uppe eftersom vi ska kunna leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback