Fullt upp

Jaha så har denna dag gått afst ja det är ju några timmar kvar innan den är helt slut.
Mellan kl10 och kl13 idag satt jag i Gallerian Gallaxen och "passade" Evas tavlor...under de 2 första timmarna var det ingen som kom in och tittade, men sista timman så kom det in sammanlagt 4 personer iaf. 

De flesta gick bara förbi och kikade in lite genom fönstren i farten nån enstaka stannde till lite och kollade vad det handlade om men inte mer än så.


Efter detta så åkte jag till Ica och köpte mig en hel kyckling som jag skulle mumsa på ute i Östanå när jag åkte för att hämta Amanda. När jag kom inneför dörren så frågade mamma om jag sett Dizzy(hon är en liten blandras*tax, cocker och cavalier* som jag köpte innan jag visste om min allergi och innan jag flyttade hemifrån, hon bor nu hos min familj) eftersom hon smitit när Elin varit ut med henne nere hos kaninerna...jag gick ut på gården och ropade och ropade och efter en stund så kom hon fram bakom växthuset i rätt så hög fart och hon var alldeles kall, blöt och smutsig så jag gick in med henne och mamma tog in henne i duschen så hon fick bli ren och varm igen.

När jag hämtat Amanda så åkte vi vidare till Seljansborg där de dagen till ära hade Tomteborg och vi fikade, hälsade på tomten(hon fick en påse godis), fiskade i fiskdammen(här fick hon en plasthund), köpte 6st lotter som vi tyärr inte vann något alls på och Amanda hade tur för Carro var där och ville dansa med henne runt granen.

Blir inget pysslande med Cattis och Cnna imorgon då Cattis fått så fruktansvärt ont i ryggen och Nisse fått feber :-( men vi får senarelägga det.
Amanda ska iaf få dekorera pepparkakshuset imorgon:-) jag ska bara ta mig orken att sätta ihop det först.

Allt som allt har det ändå varit en lyckad dag

Hoppas ni har haft det också!

Kommentarer
Postat av: Lillamy

Gör alldrig du och din man något ihop? Man läser bara att du har gjort si och så , här hemma så har vi nu över helgen gjort den sista stora städningen, varit o skaffat julgran, handlat en del julklappar.Vi har kommit fram till att vi skall köpa en åt oss tillsammans(precis fått en guldring bara sådär ändå av min man, för att han älskar mig stod det i den ), barnen får något för runt tusenlappen, syskonbarnen , något spel som dom önskar , sen skall jag och min man ha en hotellhelg ochså efter helgerna och bara få rå om varandra. Sola åka lite skidor äta gott och lite fest på kvällen, bara han och jag . Nu ska jag ut i köket o kolla om våt pepparkaksdeg är klar att kavlas ut till huset som skall dekoreras till lucia.Sen skall hästarna i stallet få sin städning idag och lite pyntat med röda äpplen och nån fin kärve, som vi skall köpa på gårdsloppis idag på em.Ha en fortsatt bra söndag.

2008-12-07 @ 08:48:21
Postat av: Scraptroll

LillaMy: Jodå vi gör saker tillsammans också. Vi handlar allt som oftast tillsammans(och vi handlar minst 1 ggr/vecka), Vi hjälps åt med städningen. Annars så tycker både han och jag mycket om att titta på film lr gå på bio och det är något vi gör tillsammans och vid något tillfälle så går vi också ut och äter mat innan men inte så ofta då vi fördrar hemlagat som också är mycket billigare.

Oftast är vi däremot 3 eftersom våran dotter också måste få vara med och min man väljer oftast bort saker som t.ex. idag när vi ska dekorera pepparkakshus då njuter han och tittar på sina skidor i lugn och ro istället för att han en fru och dotter som ständigt vill ha uppmärksamhet när han vill göra något eget. Annars så jobbar han skift och är borta mycket.



Vad kul att gå på gårdsloppis..det lät spännande. Marknader och loppis är så kul tycker jag (och min man).

Att du fick en ring är ju en väldigt fin gest och tyvärr så är faktiskt inte min man så värst romantisk av sig...men istället får jag köpa t.ex mina scrappsaker som kostar en del och som jag verkligen vill ha.

Postat av: Scraptroll

tillägg: efter att ha gått igenom min inlägg lite så kan jag ju iaf tala om att jag oftast skriver sakerna ur mitt perspektiv så att det verkas som om det alltid bara är jag men som t.ex vid lussebaket så var Danne den som gjorde iordning degen och han satt också och bakade bullarna och tog även något kort. Detta är en miss från min sida när jag skriver inläggen

2008-12-07 @ 11:21:22
URL: http://mylifeon.blogg.se/scrap

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback