förkyld:-/

ja det är då en nedrig förkylning jag har dragit på mig..näsan bara rinner och jag är slemmig i halsen och har ont + att jag är hes nästan hela tiden...det var väl en trevlig början på inlägget.
Det har varit väldigt varmt den senaste tiden och vi har åkt och badat i Medskogssjön några gånger...verkligen skönt i vattnet fast det passar ju inte så bra ihop med min förkylning men ibland måste man kyla ner sig ändå.

För en vecka sedan hade Danne och jag 1årig bröllopsdag men tyvärr jobbade han em då så vi firade inte något (,men ...)

(...)I lördags lämnade vi Amanda hos sin mormor och sedan åkte Danne och jag och badade alldeles själva i Medskogsjön och fikade lite där också,
Efter medskogssjön var det raka vägen hem och grilla fläskfilé till klyftpotatisen, åh den fläskfilen blev bara så lyckad ca 30 minuter på grillen i folie och den var perfekt.
Bio var nästa sak på våran lista och vi åkte till Gävle köpte oss en plats i soffa och njöt av Patrick Dempsy i "Brudens bäste man" den karln är verkligen snygg. Tyvärr så saltade Danne mina popcorn så pass att de var oätliga(olyckshändelse, saltet hade liksom klumpat sig så först kom inget och sen jätte mycket) så det blev bara läsk och lite bilar för mig som jag norpade av honom.
När vi kom hem var vi jätte jätte trötta och Danne skulle upp fm på söndagen så vi gick och lade oss nästan omedelbart.
 
På söndagen så tvättade jag 2 maskiner tvätt och hängde sedan upp tvätten också, såklart tog jag också i ur disk ur diskmaskinen och fyllde på. Ringde mamma för att fråga om jag kunde hämta Amanda efter kl 16 eftersom jag ville titta på "Striktly ballroom - De förbjudna stegen" som gick på tv då jag aldrig sett hela den någongång och det bra.
Sedan åkte jag till Östanå och satt där någon timme innan jag åkte och hämtade Danne på jobbet.

Idag har vi inte gjort så mycket diskat lite och lagat mat och sedan har Amanda och jag och Danne på ett hörn sammarbetat med att göra en rabarber och jordgubbspaj(på färska jordgubbar och rabarber) och den blev riktigt lyckad tyckte både jag och Danne men Amanda hon ville bara ha vaniljsås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback