Påsk

Idag har jag tagit en lite längre promenad tillsammans med Cicki o Filippa och på vägen hem träffade vi en tjej som hade två stycken svarta dvärgpudlar tikar vara den äldsta på ca 2½år var mamma till den andra 5 månader gammla tiken, ni kan ju tänka er hur roligt det kändes när man fick veta att den lilla plutten var lika gammal som Filippa. Kvinnan märkte direkt att Filippa var rädd och sa att vi kommer nog aldrig få reda på anledningen utan vi kan bara ha tålamod med henne så kanske hon lugnar ner sig, hon var snäll och frågade först om hon kunde hälsa och ge Filippa lite godis och det var såklart helt ok.

Väl hemma så tog jag det lungt och sedan kom Cicki över igen och vi åkte till ICA Maxi och handlade en del.
Är ju påskveckan nu och på lördag ska vi bjuda på lite påskmat, Cicki ska komma och kanske Anna också, det kommer bjudas på diverse godsaker som Hemlagade Köttbullar(är tanken iaf), Prinskorv, Pepparlax(?), Helgskinka, Inlagd Sill, ägghalvor (och på sidan om kommer det finnas kaviar, räkor & röd stenbitsrom), färskpotatis...ska hitta på nån god efterrätt också och kanske nått annat gott till maten är ju så många dagar kvar att jag säkert lyckas hitta på nått mer.

Måste få tag på lite ris att sätta fjädrar i (har tänkt att Amanda ska få hjälpa till lite med det för det kan hon tycka är kul) så det blir väl ut i skogen nån dag här framöver...skulle gärna vilja ha en bukett tulpaner nu till påsken också men de måste jag väl köpa själv,sällan jag får blommor av någon.

Ska bli roligt att se påsksakerna bladas med våra julgardiner som fortfarnade sitter uppe p.g.a att vi ska flytta om 34 dagar.

Skulle ha bjudit in många fler på påskmiddag om jag bara haft plats och råd men nu blir det i liten skala kanske bjuder in 1 person till men inte fler, när jag flyttat däremot då ska det ju nästan finnas plats för hela släkten på en gång ;-)

Som ni märker så älskar jag allt vad högtider heter och påsken tycker jag att många inte firar på nått sätt alls.
Amanda kommer såklart få ett påskägg och inget litet utan ett stort med en cd-bok i och lite godis av nått slag.
Har tänkt gömma undan det och så ska hon få leta efter det på påskaftons morgon...jag tycker det är kul att skapa traditioner


På (skär)torsdag har jag tänkt klä ut henne till påskkärring innan hon ska gå till dagis, måste bara hitta på en kjol, förkläde och huckle först...kanske får sy nått åt henne, hon kommer nog tycka om att klä ut sig tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback