Skratt och gråt

Lämnade Amanda på dagis strax före kl 9 imorrse och hon ville visst bli av med mig snabbt som attan, sedan gick jag en liten vända med Filippa, efter det hoppade jag in i den efterlängtade duschen.
 Hörde av mig till Cicki och vi stack ner på stan för att lämna tillbaka låneböcker och äta lite mat på Selmas, tog vägen förbi Åhlens och passade på att köpa lite strumpbyxor, en cd-bok åt Amanda och ett Kubb(spel) eftersom de har 30% på allt.
Affären nästa och köpte lite glass, strössel, chokladsås och maränger som Amanda ska få ta med till dagis imorrn eftersom hon går sista dagen då.

Tog en liten paus hemma och sedan åkte vi med Amanda till Östanå då Eva ville det och sedan åkte jag o Danne med Filippa till Gävle så hon skulle få sitt chip insatt och det gick jätte snabbt och passade på att åka förbi på Bernö och köpa en blomma till Amandas dagisfröknar, medan vi var där så ringde Anna och ville att vi skulel köpa med oss pizza så vi åkte till American och köpte pizza och läsk åt dem sedan lämnade vi över dem och tog med oss Amanda hem igen(Eva hade för övrigt sytt en väldigt fin klänning till henne och den kommer bli bra till sommaren:-) ). Vi åt lite kokt korv med bröd till middag.
 
Sedan skulle Cicki och jag gå en promenad med Filippa och hade väl tänkt gå en bra bit...gick upp till Supermarket först för att posta brev och sedan gick vi hemmåt men precis innan tunneln så halkade jag omkull på allt grus som låg där och slog ett rejält hål på högra knät(ni som känner mig vet antagligen redan att jag har ett stort ärr på vänster knä efter att jag halkat på grus när jag gick i mellanstadiet så nu får jag väl matchande ärr också) så det var bara att gå hemmåt.
Hemma slängde jag upp benet på köksbordet också fick Danne pyssla om mig och han hade på en hel del alsolsprit och det sved så in i h**vete att jag både skrattade och grät samtidigt visste att jag såg helt patetiskt rolig ut där jag satt men kunde inte hjälpa det...blandningen av trötthet, smärta/sveda och chocken som släppte gjorde att jag vekligen gapflabbade.
Det gör fortfarande fruktansvärt ont och det hjälper inte när jag egentligen hade tänkt scrappa lite, men nu vill jag knappt röra på mig, har säkert sträckt några muskler också:-( .


Nej måste nog ta mig i kragen för jag hade ju tänkt scrappa ett kort till fröknar och barn på Natt o Dag.
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback