Trimmad och Apport

Sådär nu har vi haft Filippa i 4dygn och det har gått jättebra...nej jag tål henne inte helt och hållet men det är mycket bättre än med "vanliga" hundar.
Vi har badat henne 2-3 gånger och hon blir så fin efteråt...idag fick hon bada eftersom vi hade tid kl 11 för trimmning på Arken Zoo här i Sandviken...blev dock lite försenade då vi inte riktigt vant oss vid hur lång tid det tar att bada och föna/karda henne(ca60-80 minuter)...nu är hon iaf väldigt fin och det kostade bara 175kr för att trimma lite på svansen, nos/hals upp till öronen, tassar och lite päls som hängde ivägen för ögonen.

Idag har jag försökt lära Filippa apport och hon är såå duktig...men vill gärna tugga på pinnen/bollen en stund innan hon ger tillbaka den lr så kommer hon med den och börjar genast naffsa efter godis(=inte bra, undrar hur jag ska få bort det beteendet?) då hon vet att hon får godis som belöning, inte varje gång men varannan så här i början.

Amanda har inte alls varit på något glatt humör hemma idag, hennes fröken Solan blev alldeles paff när Amanda först blev jätte glad att jag hämtade henne på dagis men sen genast började bråka och bli sur för så gör hon tydligen inte på dagis utan där är hon en riktig solstråle. Jag gissar faktiskt att hon är lite avundsjuk på Filippa så jag får ägna lite extra tid till Amanda och sitta med henne i soffan och titta på tv...att jag än så länge inte kan lämna Filippa ensam nån längre stund hjälper ju inte heller eftersom Amanda gärna vill åka och hälsa på folk, åka till badhuset m.m.

Imorrn ska iaf Amanda få följa med Anna, Per, Mamma och Eva till badhuset på eftermiddagen och det tror jag hon tycker ska bli kul.
Skönt för mig också för då kan jag gå ut med Filippa och träna lite mer och sedan bara lata mig en stund;-).

Om ca 2 veckor ska vi till veterinären och chipmärka Filippa och ska då också göra en ägaranmälan, får se vad Filippa tycker om att bli stucken.

Nu ska jag hitta på nått annat att göra en stund...

Kommentarer
Postat av: Neta

Jaså, har Ni blivit med hund?!
Kul..
Jag har haft hundar i hela mitt liv...
Alla möjliga raser, men nu orkar jag inte med fler.. Jag har ju min dagbarnshund ibland, det räcker..
Men Du, bada henne inte för ofta, då förstörs hennes fett i huden... då kan hon få eksem m.m.
Jag har en kompis som råkade ut för det...
Bättre att bara torka av dom om dom är blöt efter en promenad tydligen...
Ja, då har Du fullt upp förstår jag..
Kanske ser en skymt av Er någon dag..
Kram och ha de bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback