Olyckor

Händer inte så mycket här inne just nu och det kan ju beror på att det inte händer så mycket i mitt liv för tillfället. Jag sitter mest och spelar The sims 2  med några pauser för matlagning lr som igår: trädgårdsskötsel.

Ja igår var det fint väder om man bortser från att det blåste en del så vi passade på att vara ute i trädgården och arbeta lite...plockade upp alla äpplen som ramlat från träden och sedan skulle Danne klippa gräsmattan, han kom så långt som den lilla plätten vid boden och sedan lite av den nedre delen på gräsmattan och sedan lade gräsklippan av och det var omöjligt att få igång den.

Eftersom det inte gick så fick han hjälpa till med nedklippning av en stor buske (som jag inte vet vad den heter) vid boden då den var död under alltihop och även var ivägen när jag skulle rensa landet nedanför boden, han fick också klippa ner plymspirean som står vid ena hörnet på huset...den började se riktigt tråkig ut med plymer och bladverk som började falla neråt och tappa färg.

Amanda hjälpte till att sätta lite blomsterlökar och vattna dem...jag hade köpt en tulpanmix, påskliljor, pingstliljor och krokus. Fick några blomsterlökar över så dem gav jag till mamma när hon och Mats kom över en sväng på kvällen.

Mats snäll som han är skulle kika lite på våran gräsklippare också, får hoppas att han kan få igång den.
 Efter de hade åkt så gick Danne över till våra grannar och frågade Peter om han kunde få låna gräsklippare av dem(de har en åkgräsklippare och en vanlig liten nästan lika som våran)...Peter sade att att den stora lånade han inte ut för det skulle vara typsikt om den gick sönder när han lånar ut den så Danne fick låna den lilla och det var ju helt ok.

Danne klippte baksidan först eftersom Amanda skulle gå och lägga sig och sedan gick han neråt gården..när han kom till nya jordgubbslandet så smattrade det till rejält och sen funkade inte den maskinen mer heller. Visade sig att vi hade missat tre stenar i gräsmattan(vi hade varit där och plockat upp en del innan vi skulle klippa gräset) bredvid landet och de hamnade i gräsklipparen. Peter blev inte arg som tur var utan trodde att han kanske skulle kunna fixa gräsklipparen om inte så får vi lösa det på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback