Snögubbar

På måndagen så var jag och hämtade Cicki som kom hem till oss för första gången på ett halvår ungefär. Det var Amanda som frågat Cicki om hon kunde sitt barnvakt. På kvällen så åkte Danne och jag alltså in till Gävle och gick på bio, vi såg Bröllopsduellen verkligen en sevärd film som var väldigt rolig men hade såklart sina gråtmilda ställen...kommer inte ihåg nu däremot om det var av glädje eller sorg.

Vi hade hela salongen för oss själva ,alltså 72 lediga platser runtom oss.
Det var lite speciellt att sitta där alldeles ensamma...även om det kändes lite som att sitta hemma fast i ett mycket större rum med mycket större skärm.


Tisdagen var verkligen en härlig dag att vara ute på, det bara snöade och snöade och snöade.
Vi hade tur att det var uppehåll på förmiddagen för då var vi ut och byggde 3 stycken snögubbar(2 stora och en liten) och det blev också en liten snölykta igen.
Danne passade på att skotta av uppfarten men det hade han inte mycket för, när jag skulle iväg på eftermiddagen så hade det snöat lika mycket igen och när han kom hem så ja han tyckte väl att det var lite jobbigt.


Idag lyckades jag ta mig ur sängen 8.30...alltså en halvtimmes seghet i sängen innan jag lyckades tvinga mig upp och nu har jag precis vaknat till ordentligt.
Är en sån där undrar vad jag ska hitta på-dag idag....Danne ska jobba eftermiddag så Amanda och jag blir alldeles ensamma hemma.  Kanske att man ska plocka fram någon av henne gör-det-själv lådor som hon fick i julklapp...på det sättet får en en stund tillsammans.

Har nu iaf dragit ner på Amandas tv-tid då hon oftats sitter där hela dagarna...hon får 3 timmar under dagen då hon får titta på tv och det fungerar verkligen bra, hon bråkar inte alls utan går och leker på sitt rum.
Idag har hon tittat 1 timme på morgonen och sedan ville hon titta på Emil i Lönneberga som går på tv4 film kl 15.20.




Kommentarer
Postat av: Fjungis

Förstår inte varför man ska dra ner på barnens tv tittande då ens eget liv går ut på att se filmer hemma eller skaffa barnvakt och åka på bio, har ni inga värdefullare intressen? Samt att ni måste lägga en förmögenhet på att se film. Tack för ordet, dags att jobba för oss som har ett liv och en inkomst...

2009-01-21 @ 10:21:43
Postat av: Leena

Ja men bara för att vi tittar för mycket på på film måste hon då också sitta klistrad framför tv hela dagen?

På något sätt så måste man ändra sig och vi försöker verkligen att spendera mer tid med henne nu och inte sitta för mycket vid tvn men vi ska väl inte behöva dra in på våra intressen.



Herregud det är ju aldrig någonting som passar er. Så länge man inte gör som ni gör så är det fel fel fel

Postat av: neta

Jaså Ni tyckte den filmen var bra?

Jag har hört att den är jättedålig..

Men smaken är som baken, som tur är..

Jag kom inte in till Dig igår, vet inte varför...



Ang. Valbo, ha ha, klart att jag kollade efter Er...



Att dra ner TV-tid tycker jag är jättebra...

Det finns så mycket kul för barn att göra... men visst, en film eller ett barnprogram då och då, visst det är OK..

Kram och ha de bra...

2009-01-22 @ 07:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback