spännande? nja

vad har det hänt för spännande sen sist då?
Jo igår visade det sig att det hade blivit något fel på vårat lås i ytterdörren...det gick utan problem att låsa/låsa upp från insidan men från utsidan med nyckel så funkade det inte alls...vi har nu lånat ett lås från min bonuspappa och förhoppningsvis ska Danne kunna köpa ett helt nytt imorgon.


När jag vaknade imorse så var det såå kallt inne och jag funderade såklart varför.
Kikade på termometern  där det stod 19.9 grader (vilket är 4 grader mindre än vad vi brukar ha och den värme jag behöver för att inte frysa ihjäl) också gick jag ner i källaren för att kolla pannan och den stod helt still och det visade sig att pelletsen hade tagit slut i kärlet.
Eftersom jag var trött i kroppen av förkylningen och inte ville ta slut på mig själv alldeles så ringde jag Danne som var på jobbet och eftersom han ändå skulle ha kommit hem med bilen på eftermiddagen så gjorde han det på en gång istället.

Så när han kom hem så satte han igång pannan medan jag försökte tända en eld i kakelugnen...jag har inte gjort det förrut men tänkte att jag ju kunde försöka iaf...glömde bort att öppna spjället så det började ryka in och när jag skulle öppna så visade det sig att kedjan dit gått av och jag nådde inte upp så det var bara att ropa på Danne att snabbt komma och hjälpa mig.
Sedan kollade han att det såg bra ut och fortsatte med pannan, jag slängde in lite mer ved när det första tagit sig. Sedan fixade han också det lånade låset  så att jag och Amanda skulle kunna åka till Östanå och fira en av mina småsystrar som fyllde 15år.

Ute i Östanå blev vi bjudna på marängtårta och vanlig tårta och Elin öppnade paketen...av oss fick hon ett par svarta jeans, 1 lila luvtröja med svarta blommor på och ett Satin hands-set.
Hon hade också fått lite fler kläder ifrån mamma...en av tröjorna var exakt en sådan jag funderat på att köpa till Elin innan jag bestämde mig för luvtröjan.

Så här på kvällen har vi ätit lite ärtsoppa med ostmacka till...efter det så fick Amanda gå och lägga sig.
Danne och jag har tittat på Mean Girls(dvd) och nu orkade jag bara inte sitta framför teven mer och hamnade här istället.
Danne gick och lade sig och sover som en stock, det hör jag ända ut hit ;-) 
Men Amanda däremot verkar sova lite oroligt för jag hör en hel del småprat i sömnen från henne...kanske får in och kika till henne lite innan jag också går och lägger mig för natten.

Nu får ni ha en trevlig kväll

och

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback