Ny medlem :-)

På Onsdagen så åkte Danne, Amanda och jag runt till lite olika djuraffärer för att leta efter två tamråttor (hanar eftersom jag tycker de är mysigast) och hittade till sist två stycken fina, lugna och snälla hanar i en butik i Gävle.
Idag när vi skulle försöka handskas med råttorna så började den ena att hugga efter våra händer och blev otroligt aggressiv...jag har aldrig sett en tamnråtta bete sig på det sättet mot en människa, så tillslut och med tunga hjärtan bestämde vi oss för att den inte kunde få leva mer. R.I.P

Den andra råttan som har fått namnet Ärtan är så snäll och fick sitt namn efter de små torkade ärtorna i hans mat som han tycker är absolut godast.
Råttor ska helst inte leva ensamma och jag har redan varit och letat lite i Sandviken efter en ny hane men de två jag hittade upptäckte jag hade ohyra och skulle nu få sitta i karantän hos den djurbutik som hade dem. Synd för de var väldigt snälla och fina.
Ärtan får nu vara med oss så mycket som möjligt och sedan får vi se om jag kan hitta och lyckas introducera en ny kompis till honom.

Hela min familj nu kommer väl gå mig på mig när jag skaffat råttor som jag är superduperallergisk mot...men det är ju mitt val om jag vill gå på allergitabletter eller inte.
Jag kan bara inte stå emot råttor de är det djur som jag gillar allra mest av alla djur som finns, sedan kommer sköldpaddor :-)
Fördelen med råttor är också att de oftats bara lever i en 3 år ungefär och även om det är jobbigt när de måste få somna in så är det heller inte så lätt att tröttna på dem och det är bra med en kort levnadstid på djuren för en allergiker.

Här kommer bilder på sötnosen Ärtan

Denna bild är bakifrån så man ser teckningen


Framifrån


Kommentarer
Postat av: Anki

Vilken liten sötis. Otroligt fina färger har han, Ärtan. Coolt namn förresten.

2009-01-09 @ 19:48:05
URL: http://skapatavanki.blogspot.com
Postat av: lillis70

Men vad tråkigt för dig! Fattar hur det är!

Har fyra marsvins tjejer boendes i tvättstugan eftersom jag inte tål deras hö...

2009-01-10 @ 18:27:58
URL: http://lillis70.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0