Kalops

ja idag gjorde jag Kalops på 2kg högrev, det blev till 3 måltider...kanske skulle ha räckt till 4 måltider men vill ju inte snåla så det finns för lite när man ska äta.
Två lådor åkte in i frysen och 1 i kylskåpet så vi har nått att äta imorrn *mums*
Ska bara ha lite plats över till mumsig ärtsoppa också som bonuspappa min ska koka imorrn...skulle gärna ha varit dit o sett hur dte går till så jag kan lära mig men har fasligt lite tid över.
Skulle egentligen ha gjort korvstroganoff och fryst in också men det finns det ingen plats för ärtsoppan ska ju också in i frysen. Fats är väl så det går när man ahr en liten frys och 1 fack rymmer Billys, fiskmat, glas och sånt, fack 2 är fullt med bär, potatisbullar, klyftpotatis och sånt grönt, 3:e lådan är olagat kött(korv, köttfärs m.m) och bara 1 låda kvar till färdiglagat. Man får stuva in allt så bra det går.

Idag tog vi en liten paus och gjorde chokladbollar tillsammans med Amanda som vi sen åkte ut till Östanå och bjöd på.  Hon har lite problem med att rulla bollar av smeten men det kommer så småningom. Formen spelar ju egentligen ingen roll så länge man gjort smeten rätt.

Nej nu hägrar sängen...

...go natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback