Min trädgård (bilder)

Idag har jag varit på scrap-och stämpelmässa i gävle men det kan ni läsa mer om inne på min scrapblogg
http://mylifeon.blogg.se/scrap



Här kommer lite bilder (från våran trädgård) som jag knäppte för ett tag sedan

Vi grävde ett helt nytt jordgubbsland ochd et blev så här efter att jag satt revorna.
Ska ha stenplattor längs kanterna, stenarna som ligger där nu är bara för att vävens kanter ska ligga kvar


Fina blommor som jag inte vet namnet på. Vet du?


Dessa blommor var jättefina i början av sommaren men sedan blev de uppätna av någon sorts vit larv med svart huvud.
de hade fina vita blommor som hängde under bladen


Våran fina plymspirea har tappat färg och börjar falla mot marken så den är nedklippt nu


Vårat ena äppelträd som har haft problem med spinnarlarver..men verkar bli några äpplen på det iaf


Sådana här stora svampar(20-30cm i diamter) växte det på våran gård...någon som vet vad det kan var(vita skivor på undersidan)


Här har vi satt en Vresros som jag ska kunna få nypon från, den är ca 1 meter hög nu


Vårat lilla päronträd


såhär fula blad har päronträdet fått...nån som vet vad detta är?


Några fina päron finns i trädet iaf, men jag vet inte när de ska plockas


En ny Rhododendron


Är detta en Apel?


Här är en närbild på trädets frukter och blad


Se så fin rosbågen blev...vi flyttade klätterrosorna som växt vid boden och de har börjat få skott nu


Se vilken vacker blå riddarsporre


Denna riddarsporre trodde jag skulle vara vit men den har blivit ljust ljust blå


Kommer fler bilder snart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback