Nu är det höst...

...och skördetid i trädgården, ja när det kommer till våra äpplen iaf.
Igår så gjorde Danne och jag äppelmos på ca 5 kilo äpplen och då blev det ändå bara en burk åt oss själva...ska koka lite mer mos imorrn tror jag.
 i gjorde ca 2 liter äppeldricka också men den har vi inte hunnit smaka på än, vi hoppas däremot att den ska vara riktigt god.
Vi fick en hel jink med plommon av grannen igår som börjar bli lite övermogna och jag har ingen aning om vad jag ska göra av det...lite har vi gett bort iaf.


Igår Var Anna hit en liten sväng för att passa Amanda medan Danne och jag gick och plockade nypon...nyponbuskarna står mellan järnvägsspåren så vi kunde absolut inte ta med Amanda dit.
Anna fick 1 burk med äppelmos och en påse plommon med sig hem och när hon åkte härifrån så åkte vi till Östanå och lämnade de 5 lådor med äppelmos som mor min skulle ha.
Vi fick åka till Anna en sväng för att lämna en "penna" som man kollar elen med och det slutade med att vi stannade och åt glass med frysta bär till och Danne fixade elen hos henne så hon kunde få upp den nya lampan som hon och Per köpt till sovrummet(han fick fixa elen i hallen också + att han fixade fläktens elsladd).
Kom hem rätt så sent...åkte inte förän ca 21.45.

Idag vet vi inte riktigt vad vi ska göra..men det blir antagligen en slappardag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för den goda äppelmosen. mor

2008-09-22 @ 06:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback