Resten av trädgårdsbilderna

Jag vill hemskt gärna ha kommentarer då det kan stå frågor under vissa bilder...fick inga kommentarer om förra inlägget med bilder trotts frågor...men det kanske inte var någon som hade svar?

Vad kan de här vara för buske? Vi har klippt ner den nu då den började bli så stor...får väl se om den överlever vår hårda nedklippning.
vad för sort?

Här kommer en närmare bild på buskens blommor och blad


Här kan man se vårat körsbärsträd(t.v) och plommonträdet(t.h) som ger gula plommon fast det upptäckte vi för sent så de blev bara mat åt djuren


Denna blomma ser lite rolig ut då den tappat de flesta blad..men det kanske är någon som vet vad det är ändå?


Här är vårat gamla jordgubbsland, jordgubbsplantorna var dåliga och gav inga bär så de åkte i komposten. I landet växer det Salvia(den stora busken), Persilja, Citronmeliss, Gräslök, lite vita smultron och 2 örter som jag inte kan artbestämma


Vad kan det vara för ört?


och den här?


Fina blåklockor i våran och trots att jag tog dessa bilder för någon vecka sedan lr två så blommar de fortfarande


Bollkryss som jag fick i födelsedagspresent av min mor med familj


En av de köttätande växterna jag köpte...denna står i det lilla fönstret i hallen


En till köttätande växt men denna står i köksfönstret


Den vackra Passionsblomman jag fick i födelsedagspresent av min far med fru.
Den har riktigt mäktigt vackra blommor...det är nästan något utomjordiskt över dem



Det var allt för denna gång.

Kommentarer
Postat av: Fjungis

Kryddorna är oregano samt timjan

2008-09-11 @ 18:54:23
Postat av: Heidi

VI har en likadan buske som ni har (de första bilderna) Klippte ner rubbet innan sommaren, växte upp igen under sommaren. Det är rätt tålig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback