Lilla Julafton + sjukdom

ja idag har det varit Lilla Julafton i Skutskär och jag säger bara det. Vi blev ditbjudna på gröttallrik och en skinkmacka men tror ni det blev det då? Ja men också så mycket mer.
Barbro hade ju stått i köket vid bra många tillfällen.
När vi först kom dit fick vi glögg i handen och bjudna på brie och färska fikon på tandpetare.
Sen vard et dags för mat och dett bjöds då: Apelsinsill, Janssons frestelse, kokt potatis, prinskorv, köttbullar, julskinka, kycklingpaj, italiensk paj, ägghalvor (m. rom, majonnäs och räkor på), gravad lax, grynkorv, vanlig sill, sylta....det mesta var hemlagat ska tilläggas.
Sen blev det julgröt och skinkmacka
Sen var det kakor i mängder som hon bakat själv.

när vi kom till kakorna mådde jag lite illa men då sa jag också stopp.

Amanda var som vanligt när man ska göra något sjuk....hon har haft över 39graders feber under natten och fick alvedon vid 2 tillfällen så hon skulle kunna sova. på morgonen hade tempen gått ner till 37,6(normaltemp. 37,2) och vid 12 tiden tog hon och jag ett varmt bad. Kollade tempen på henne vid tvåtiden inna vi skulle åka och då hade hon över 39grader igen så det blev lite alvedon så hon skulle orka med.
Hon somnade i bilen ner men hade jätte kul under hela tiden vi var där trots hosta som bara blir värre och projektilnysningar(ringde till pappa och Barbro innan och frågade om det var ok att vi kom trots att Amanda var sjuk och det gick så bra så).

Imorrn ska vi nog till HC med henne, ska bara ringa rådgivningen först. Hon är nämligen röd i underlivet och det gör ont säger hon, så nu är frågan om hon har fått  UVI  igen + svamp lr är det svamp och diabetes? (Hon klagar över att det gör ont när hon kissar och kissar ofta).

ojoj vad här händer grejjer...hoppas verkligen att allt är bra med henne...tycker synd om henne när det bara verkar vara problem just nu

Kommentarer
Postat av: Neta

Synd om Amanda, hoppas det ordnar upp sig med henne...
Oj, vad mat Ni fick... typisjt jul, då sk de vara mycket mat...

Nej Du det var inte jag med en svart hund..
Den jag brukar ha är ju en brun/vit...
Jag trodde ag mötte Dig i bil en dag, men den svängde inte in hos Er så det var nog inte Du...

Ni ska ha en fin jul!
Kanske vi kan ses under nästa år!
Har ett par fina vantar här sm jag tänkte Amanda skulle få, ser ut som nyckelpigor...
Kram Neta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback