Ridtur

Vilken tur vi har att Sofie (som sålde dammsugaren) har hästar...Amanda klängde på henne när hon var här och ville titta på bilder på hästarna i Sofies mobil. Vi blev då lovade att Amanda skulle få komma och rida på en av hennes hästar.
Hon har två stycken varav den ena tydligen är lite lynnig och ingen annan får rida av den anledningen och sen var det hästen som Amanda skulle få rida på, en nordsvensk som heter Nelly som är nästan färdigläkt efter att ha gjort illa höger bakben. Amanda är ju så lätt så det spelar ingen roll om hon satt på henne men även jag och Danne blev erbjudna att få rida henne men vi tackade nej för denna gång, känns bättre om man vet att Nelly är bra i benet först.
Vi var iaf upp igår till Kungsberget och Amanda vågade inte sträcka fram handen och låta Nelly nosa på henne men upp på ryggen skulle hon och med fötterna i läderremmarna som stigbylarna sitter i och med cykelhjälmen på huvudet(vi har ju ingen ridhjälm i hennes storlek) tog vi oss ett varv runt Botjärn det tog någonstans runt 40 min att gå runt alltihop och när vi nästan var framme så säger Amanda -Jag vill inte rida någe mer. 
Vi talade såklart om at vi nästan var framme och väl där så säger Amanda -Jag vill rida mer.
 haha det vara bara för Sofie att gå en liten vända till men sen fick Amanda hoppa av för hästarna var hungriga och ville ha mat.
Vi kommer att åka dit fler gånger det kan jag slå vad om, men jag o Danne tar oss nog inte upp i sadeln förän till våren när snö och is försvunnit.

Många fina bilder lyckades vi ta också.



Här är Amanda i början på ridturen, har suddat ut Sofies ansikte då hon inte ens ville vara med på bilderna


Titta denna bild var väl fin


Vilken lurig min Amanda har här


Detta är Sofies båda hästar. Den i med täcke vet jag inte vad den heter men den andra är Nelly


Dessa hästar gick också med hennes, den bruna är ett föl


Denna häst gick också med de andra och är ca 30år gammal tror jag Sofie sa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback