Första lördagsgodiset

Ja Idag har Amanda fått riktigt Lördagsgodis för första gången och hon var så nöjd med det hon fick. Hon valde 2 klubbor och lite smågodis i butiken när vi var där.
Här kommer en bild när hon äter sitt första Lördgasgodis i soffan och tittar på Disneydags:

image38



Amanda sov också sin första natt utan blöja(Natten till idag) och det gick så bra så...hon gick en vända innan hon skulle sova och sen väckte jag henne för pottbesök vid 23tiden innan vi gick o lade oss och sedan var hon upp 2 vänder på natten men inte för o kissa men hon gjorde det ändå när jag sa åt henne.
Så det var helt torrt i hennes säng på morgonen och i våran med(hon sov där sista timmarna på natten).
Får hoppas att det går lika bra i natt också för då ska nog dte här vara snart avklarat.


Här kommer en bild som jag tycker jättemycket om, som togs häromdagen när Anna och Eva var på besök för att äta bullar(Anna, hoppas det är ok att jag lägger ut den):
image39


Bara 2 dagar kvar nu till uppkörningen och jag försöker gå igenom saker och ting i huvudet, känns inge kul när man märker att man nog har glömt något t.ex inre kontroll av bilen vad ingår i den nu igen?
Rycka i bältet, testa singnalhornet, handbroms och vanlig broms...hmm känns som jag glömt något.
Kolla bromssystemet - öppna motorhuven och kolla bromsvätskan, stänga igen och sen in i bilen och prova bromsarna. Nått mer?
Sen har vi den Yttre kontrollen- slå på helljus, dimljus och  dimbakljus gå runt bilen och kontrollera att de funkar, kolla mönsterdjupet på däcken, kontrollera bromsljus och halvljus. Nått mer ?
Jaja får kika lite i boken och se om jag hittar svaren där och om inte så får jag fråga körläraren innan uppkörningen.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Det kommer att gå bra ska du se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback