2 dagar kvar

Jaha dags för en uppdatering igen.

Igår var vi till Järbo och blev bjudna på mat. Amanda fick också flera julklappar som hon fick öppna där -  hon fick 2st tröjor, 1 par byxor, 1 set underställ, 1 bok(Törnrosa) , 1 Barbiedocka( Prinsessan Rosella ur "Öprinsessan") och Steffi med barnvagn och bebis & sedan fick hon ett set med "Gör ditt eget blomdraperi".
Danne och jag fick ett presentkort på Ikea 250kr och en bok om trädgården
Sammanlagt mycket fina, både roliga och användbara saker.


Jag gjorde också iordning en deg igår som har fått vila i kylen  över natten...idag så bakade jag ut dem och de blev supergoda. Receptet är från
"Leilas jul"


Idag skulle vi åka och köpa en gran så vi satte oss i bilen och åkte iväg men när vi kom upp för backen så sattd et en skylt på ett garage där att de sålde julgranar så vi stannade där och så gick vi fram  till huset men innan vi hunnit till dörren så kom en kvinna ut och vi frågade henne om granarna...de hade en stor gran kvar och sedan var resten små och vi ville såklart ha den stora  och den kostade 150 men jag hade 100kr i plånboken och tyckte att om det var ok så kunde jag komma tillbaka med resten eftersom vi bor bara gatan ner men hon var jättesnäll och gav oss granen för de 100kr jag hade. Tänk att det finns så snälla människor :-D

Nu är det bara 2 dagar kvar till julafton och imorgon ska de flesta förberedelserna och sista städningen innan jul göras.
Tar det värsta idag iaf så det bara är dammsugning och golvtorkning imorgon.

Ha en bra fortsättning på dagen!


Kommentarer
Postat av: Neta

Hej igen!

Kan det vara Ni som var på Maxi idag?

Tittade rätt på Dig när jag gick förbi, men Du reagerade inte på att kände igen mig.. och då sa jag inget..

Amanda satt i så fall i kundvagnen..



God Jul och Gott Nytt År!

Kram Neta på Alabastergatan!

Postat av: Lillamy

Härligt att bli bjuden på mat. Det skulle inte sitta fel en dag som denna, mycket som skall på plats nu. Gubben skalar potatis nu för janzon som skall in i ugnen ikväll , skinkan kokar just nu så är det bara grilljeringen kvar ikväll. Fruktskålen är påfylld, bingolotten inför uppesittarkvällen är hämtad. Nej här har inte jag tid att sitta....

2008-12-23 @ 14:45:30
Postat av: Scraptroll

Nej det är skönt att slippa laga mat ibland och då spec. så här inför jul. Här är jansson redan tillagad och skinkan står i ugnen. Har även varit och handlat det sista som saknades och då såklart clementiner och de julröda äpplena Ingrid Marie.

Granen är också klädd och dotra fick hjälpa till och hon tyckte det var såå kul :-)

2008-12-23 @ 16:28:12
URL: http://mylifeon.blogg.se/
Postat av: Lillamy

Ja då var det julafton då , tänk vad tiden går. Klockan är nu 18.00 och jag ska in i duschen för att bli klar, tomten är bokad till 19.00 , få se om man varit nå snäll då, hoppas på en fjällresa lite längre fram. Ha en bra julaftons kväll

2008-12-24 @ 18:04:48
Postat av: Neta

God Jul igen...

Jag var väl lite för feg, kände inte igen Dig riktigt..

Du hade ju en annan frisyr tror jag..

Nästa gång ska jag säga hej.. jag lovar..God fortsättning på julen!

Kramar!

2008-12-24 @ 20:30:07
URL: http://bougavilla.spaces.live.com
Postat av: Lillamy

Uppdateringar Scraptroll, du ligger efter. Om inte så får du ha en bra juldag ...Jag är helnöjd med min jul .....

2008-12-25 @ 18:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback