2008 nu:-)

Detta är första inlägget för i år får se vad det kommer handla om.

Vi hade en riktigt mysig nyårsafton med Eva och Andreas.
Jag gjorde tjocka revbensspjäll för första gången hemma och mums vad gott det blev (hade en marinad gjord på honung, soja, olja, salt, svartpeppar och rosmarin), till. detta serverades potatisklyftor och bea.
Var meningen att vi skulle äta kiwisorbet som dessert men den blev inte så god som jag tänkt mig så därför blev det persikohalvor med hallon och grädde och det var mumsigt om man bortser från de väldigt sura hallonen.
 
Vi mumsade godis, ostkrokar o lättsaltade chips hela kvällen och spelade BarnYatzy med Amanda och hon tyckte att det var hur kul som helst. Vi spelade också "Alias" som var riktigt klurigt ibland.
"Risk" var ytterligare ett spel som vi spelade och Danne vann(vi skulle bara göra uppdrag med det slutade med att Danne tog över hela världen). 
Amanda bråkade faktiskt inte så fasligt mycket och lyckades hålla sig vaken till halvett på natten, trots att hon vid två tillfällen påstod att hon skulle gå och sova och t.o.m bytte om till nattlinne men det byttes snart tillbaka till festkläde igen. Amanda skålade in det nya året med oss framför teven och"Ring klocka ring", lite pommac i hennes champangeglas men det tyckte hon inte om så hon smuttade bara.
Efteråt så klädde vi på oss och gick ut för att fyra av raketerna, Amanda älskade att titta på fyrverkerierna och det var verkligen bra pjäser vi köpt, riktigt vackra färger och former.
Sen marsch i säng för hennes del och det tog en liten stund men sen sov hon.
Vi andra tittade på "Rush hour" tills Eva och Andreas ville hem. Då jag förlorat "Risk" så fick jag skjutsa och det var faktiskt första gången jag kört vid 2tiden på natten.
Väl hemma igen så plockade vi undan lite och sen gick vi och la oss.
Det var det nyåret:-)



Idag har vi bakat Frövi tekakor igen de är verkligen för goda...denna gång så hade vi dock lärt oss av våra misstag så vi gjorde dem tjockare. Slukade 2st nu på kvällningen, nybakat är ju bäst.
Imorrn ska jag skjutsa mamma till körkskolan en sväng och sen ska jag försöka hinna koka kalops av 2kg högrev och åka ut till Östanå och fira lilla lilla lillasyster på 14 årsdagen. 

Lördagen har jag lite fritid då Danne jobbar 12timmar och Amanda ska till badhuset med sin faster Jessica på fm. Sen får vi se hur resten av helgen blir.

På måndag ska vi kolla på ett hus i Storvik som jag är helt såld på även om det har sina fel som de flesta gamla hus har. Hoppas verkligen att vi kan lägga ett bud på det då. Mats och ev. Mamma ska med och titta också... skönt att ha nån med sig som vet lite vad ett husköp går ut på och vad vi absolut bör akta oss för.
På måndagkvällen ska Danne och jag till Gävle på Kick off och det ska verkligen bli kul. Killarna ska ju ha sin egen lilla utb. dem emellan:-)

Nu ska jag fösöka ta lite mystid med min man eftersom han snart ska gå o sova då han jobbar fm imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback