Äntligen kan jag skriva...

...VI SKA FLYTTA, JIPPIE!!!!!

Ja vi har precis kommit hem efter att ha skrivit kontrakt på huset vi var och tittade på.
Den 21 april ska vi till fastighetsbyrån och betala för huset och få nycklarna, sen kommer vi att köra lass med kartonger och möbler till vårat nya hus i Storvik.
Ni kan ju inte gissa hur glad jag är, jag har alltid velat bo i hus för jag tycker inte alls om dessa trånga lägenheter där man har grannar som hör allt man säger(ja det var väl lite övertrivet men det är inte långt ifrån).

Kommer att börja packa lite smått redan nu även om det är 3 månader kvar...men bara prydnader, böcker, tavlor ja sånt som man inte använder så mycket. Måste delvis packa ner en del då vi ska sälja vårat bokhyllesystem som står i vardagsrummet för det får inte plats i nya huset.
Vill inte packa för mycket då vi ju ska ha 3års-kalas i slutet på denna månad, men genom att packa så kan man ju få det lite snyggare också*ler*

Är nöjd med huset vi köpt: det har kakelugn i vardagsrummet, köket är nyrustat (ny spis, ugn, diskmaskin och fläkt alltihop bytt -05), toaletten är också nyrustad -05 med golvvärme och handdukstork, det finns redan pelletsanläggning, Öppen Spis i allrummet på övervåningen.

På gården finns 2st prydnandsträd, 2 äppelträd, 1körsbärsträd, 1 päronträd och 1 plommonträd, hallonbuskar, vinbärsbuskar(svarta och röda), rabarber, jordgubbar och diverse kryddor.

Amanda har utifrån bilderna som låg ute redan valt sitt rum som är det större av de 2 små rummen med snétak

Nej nog med huspratande för denna gång

Imorrn ska jag åka och hämta min brorson Axel kl 8 och sedan ska han vara hos oss  till 15-16tiden. Ska bli kul och ha honom här, ska åka en vända till Östanå o hälsa på då också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback