hemska klåda

dagen har varit olidlig för att inte tala om natten till idag. Ja klådan i ögonen är tillbaka...jag måste ha missat något där råttans allergener fortfarande finns kvar...kom på var också: våra ytterkläder...de ska i tvätten så fort det går.

Den här gången har det kliat i ögonen så det kändes som om enda lösningen var att klösa ut dem, därav samtal med sjukvårdsrådgivning som skickade mig ögonabums till hälsocentralen.
Där fick jag träffa en läkare och han skrev ut ögondroppar (för allergiker) åt mig, som man inte måste ha recept på.
 Dessa ögondroppar har jag såklart använt och visst klådan har mnskat en aning...tillräckligt för att jag skulle kunna låta bli ögonen ett tag så klådan stillade sig lite till.

Klådan har däremot inte försvunnit helt utan ligger och irriterar hela tiden och innan klådan han stilla sig så har jag gnidit ögonen så mycket att huden runtom är alldeles irriterad och svider. Röd i ögonen till tusen såklart.

Jag är väldigt orolig för hur natten kommer bli...på dagen kan jag ju ändå försöka låta bli ögonen men när man sover så har man ju inte den möjligheten.


Imorgon em ska Amanda åka till sin faster och stanna där 1-2 dagar, Danne ska jobba natt så jag blir alldeles ensam hemma något som jag inte alls gillar 8har för livlig fantasi) även om det samtidigt är skönt med lugnet som blir.

Nu ska jag kika runt lite mer på nätet och sedan ska det sovas...jag är fruktansvärt trött.  


Kommentarer
Postat av: Eva

Stackare, hoppas det blir bättre med dropparna. Annars kan du ju alltid sätta på en krage. :P men seriöst; hoppas det blir bättre.

PS. tack för hjälpen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback