lussebak

Ja igår så bakade vi lussebullar precis som planerat och Amanda tyckte att det var jätte roligt...ska nog baka lite mer en annan dag. Det blev ca 60 st bullar och ungefär 20st av dem stoppade jag ner i en korg med handdukar direkt när de kom ut från ugnen och sen åkte Amanda och jag till Östanå med dem.
Mamma och Mats blev jätte glada när de fick bullarna...skönt att kunna göra någon glad ibland:-)

Idag har jag sovit lääänge igen...är så förbaskat trött hela dagarna, vet att det är bättre att kliva upp tidigare men det är inte lätt att ta sig ur sängen när man knappt hinner börja tänka så har man somnat om igen.
Det är mörkret och allt regn/slask som gör det...kan det inte komma en massa härlig snö istället så det blir ljusare igen och man kan ut med Amanda i snön och åka pulka och bygga snögubbar och snölyktor precis som hon vill att vi ska göra.

Nu hägrar sängen..ska läsa lite först och sen ska jag hoppas att John Blund kan komma och strö lite sömnpulver i ögonen på mig så jag slipper ligga vaken  som igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback