Sthlm

Japp var till sthlm igår och stegräknaren steg ända till 13.520 steg första gången jag kommer upp över 10.000steg :D

Det var flera hundra meter kö till djurgårdsfärjan så vi beslutade oss för att gå till grönan, kom på att det var ett dumt beslut och innan vi han fram till första bron så beslutade vi att ta en "Hopp on, hopp off sightseeintur" till Grönan, blev däremot 30spänn dyrare/person upptäckte vi på kvällen när vi tog Djurgårdsfärjan tillbaka till Slussen

Väl framme vid Allmäna gränd så tog vi en kölapp (var kö till kölapparna) upptäckte sne att när vi fått kölappen att det var lite mer än 200 personer före oss som skulle få köpa biljetter.
Man såg in på grönan också och där var det smockfullt med människor.

Vi besluta oss för att gå till Aquaria istället. Såg jätte många både fina och fula fiskar. de hade också en "lax"trappa där Öringen släpptes ut och sen kom tillbaka och lekte av sig. Såg en riktig stor(tyckte jag iaf) Gädda också.

Sen gick vi till Skansen.
Köpte en vas hos glasblåsarna som ska vara till blommor som Amanda plockar.
Köpte också 3 stämplar och en stämpeldyna.
Danne köpte en mungiga för 20kr.
Var in i bageriet och köpte en varsin sockerkringla och satte oss i bersån (samma som förra Skansenbesöket).
Många timmar gick åt där....de hade jätte gulliga vargungar men de var svåra att få syn på, de flesta av djuren verkade tycka att det var varmt och hade sprungit och gömt sig.

Vi gick till Gröna Lund igen och den här gången var det inte så mycket kö, spelade lite olika spel och vann på första försöket på chokladhjulet så jag valde Sweichernöt*mums*  Men sen var det inge kul mer och vi valde att åka hem trots att kl bara var drygt 7 på kvällen.