städdag igen

jo idag har vi städat lr ja vi är inte klara med det än.
Har varit till tippen med lite grejjer som har legat och skräpat och tömt källsorteringen.
Den här veckan ska vi få hållare för komposterbart installerat i skåpet under diskbänken  så jag har städat ur där och det var välbehövligt.

Vår lilla plätt har vi klippt gräset på, vill inte råka ut för samma sak som i våras(klippte inte gräset på hösten så det växte blev jätte långt och när våren kom så låg det långt torkat gräs över hela gården och det var inte lite jobbigt att få bort )och sen har vi rensat lite ogräs i "landet".

Danne klev upp med Amanda imorrse kl 7(av nån anledning kliver hon alltid upp tidigt när han är hemma) så nu ligger han o sover eller vilar som han vill ha det till trotts att han snarksover men det gör inget när han låter mig få sova på morgonen :-)

Ska till och laga mat snart också det blir kyckling, ris och currysås...ska se om det blir bättre med kycklingen denna gång när jag tänkt på att ha på olja och inte bara kryddor. Förra gången så hade jag bara kryddor och då blev skinnet alldeles torrt.

Ska diska, dammsuga och torka golven..ja just ja...kom på att Amandas matta ska upp från källaren och vädras av så den kan läggas på hennes golv sen...är lite småkyligt därinne nu när det börjar bli kallt ute.

Sen blir de bio ikväll..Eva är snäll och kommer över för att sitta barnvakt till en sovande Amanda.

vad jag glömmer saker..måste ju städa hos fiskarna också, men hinner jag inte det idag får jag ta det imorrn men då måste det göras

Nej nu måste jag nog sätta igång om jag ska komma nån vart.

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Hur går det med digiscrappandet?

Postat av: Neta

Kul att Du länkat till mig...
Jag har inga djur här nu så Du kan komma...
Jag stickar gärna åt Dig om Amanda ska ha något..
Bara att komma med mönster...
Vi måste träffas någon dag framöver...
Jag har lite mycket för mig de närmaste veckorna, men sedan...
Kram och ha de bra!

2007-09-17 @ 18:37:54
URL: http://bougavilla.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback