Äventyr i Hudiksvall

kl 11 på förmiddagen satte jag mig i bilen och påbörjade färden till Hudiksvall där jag skulle hämta hem Cicki och hennes väskor med saker + cykel.
Stannade till på en rastplats som heter Tönnebro och som jag blivit rekommenderad av Neta som jag skriver en del med. Blev bara 15minuter där när jag passade på att sträcka på benen och besöka toaletten... det blåste som bara den så det var inte så trevligt men väldigt fint och det var väldigt många kanadagäss där som spatserade runt på stranden.
Hittade med lite hjälp hem till Oj som Cicki bott hos under sommaren...stängde av bilen eftersom jag skulle ut och hjälpa Cicki med väskorna och att sätta fast cykeln.

Nu börjar det "roliga"...

...bilen vägrade nämligen att starta(pratade en hel del med Danne i telefonen ska självklart tilläggas)  men efter en del krångel så fick vi låna ett batteri av en gubbe som bodde i närheten och fick igång bilen efter att ha försökt några gånger.

Våra planer var att åka till McDonalds och äta men vi kunde ju inte stänga av bilen så jag fick sitte ute och passa bilen medan Cicki gick in och sedan satt vi i bilen och åt. När vi nästan vara helt färdiga så ringde Danne igen och vi pratde lite och jag berättade att bilen låtit konstigt när i en backe och han bad oss hålla koll så att inte bilen kokade och den mätaren stod redan lite högt upptäckte jag.
 Körde sedan ifrån Mcdonalds uppför en backe och upptäckte att mätaren steg väldigt nabbt så jag fick skynda mig in på första bästa ställa för att stänga av bilen innan den kokade...dett blev av en händelse bakom Hudiksvalls centralkök.
Fick återigen vägledning av Danne via telefon så vi fyllde på kylarvätska, men det var inte klart där hade ju stängt av bilen och nu gick den inte att starta igen och vi letade och letade efter någon i närheten med bil men fick tillslut ställa mig med startkablarna i handen och vifta med dem för att få uppmärksamhet från någon bilist. På fjärde försöket så var det en som fick syn på oss det visade sig vara en väldigt snäll kvinna med en son på runt 10-12år och hon hjälpte oss starta bilen.
 Tänk att det finns så snälla människor:-)

Vi klarade oss iaf hela vägen hem och när Danne försökte starta bilen igen hemma hos Cicki så gick det utan problem
:-/ hmm...är det bara mig bilen bråkar med eller vaddå?

(resan tog 2 timmar mer än vad vi hade tänkt)


Kommentarer
Postat av: eva

Grattis på namnsdagen Leena! (Även om du har ett 'e' För mycket) :P

Postat av: Leena

Tack så mycket! trodde inte att någon kom ihåg det.

2008-08-18 @ 23:24:17
URL: http://mylifeon.blogg.se/scrap
Postat av: eva

Jo kom på det när jag kom hem. :P

2008-08-19 @ 10:43:38
URL: http://daydreama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback