måsten

jordgubbslandet är nästan helt färdigt nu..satte revorna för 2 dagar sedan...nu ska vi bara köpa några stenplattor att lägga runtom så inte ogräset kommer fram lika lätt och för att hålla nere väven(på kanterna) vi lagt under så inte ogräset ska komma underifrån.

Andra måsten hos oss just nu är att gå igenom våra äppelträd...en del äpplen har börjat mögla och det sprider sig så vi måste få bort dem innan de få äpplen som är fina också blir förstörda.
Har nu kommit fram till att larverna som invaderade vårat träd i början på sommarn är spinnarlarver och de har nu fördärvat väldigt många av våra äpplen så de är svarta innuti...ska borsta av all lös bark på träden så att inte larverna kan gömma sig och föpuppas för annars får vi samma problem nästa år igen
Det är väldigt svårt att veta när äpplena är mogna....vill ju plocka dem innan de blir övermogna och faller till backen.



har en sån där period igen när jag tycker att allting känns så trökigt...känner inte för att göra något annat än att sova vare sig jag KAN sova lr ej.
Känns som om alla måsten kväver mig en aning,måste: diska, tvätta, städa o.s.v

Kommentarer
Postat av: Neta

Visst är det tomt nu när ungdomarna farit..

Men skönt också.. Det är jobbigare med 2 vuxna "barn" hemma än en 4-åring ska jag säga Dig..

Min dotter gick det bra med, hon skötte sig själv, tvättade sina egna kläder m.m. Men sambons son han skulle bli uppassad av mig hela tiden..

Han är LAT!!!!

Han lade stora högar tvätt i tvättstugan och for bort..

Och då har vi groventré vid tvättstugan också, så det är ju kul om det kommer folk och det ligger fulla golvet med kläder...

Men nu blir han förhoppningsvis borta i åtminstone 11 månader.. få se om han lärt sig nåt under den tiden..

Han bodde i Stockholm med en tjej, men hon tröttnade och körde ut honom.

Ville väl inte vara mamma åt honom?!



Nej, det är inte lätt och inte heller kul att sticka med grova stickor även om det går fort..

När Du blir van så går det säkert bättre med såna..



Ha de bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback