regn regn regn

ja det bara regnar...igår fick vi lite uppehåll en stund så då passade vi på att gräva ett nytt jordgubbsland(till revorna från vårat gamla land) och vi hittade inte lite stenar när vi grävde, vi ska såklart fortsätta idag...regn lr inte.
Vi har lånat släppet från östanå och där ska alla stora jordtuvor upp som blivit över, blir även en hel del ris från rosorna som vi ska klippa ner och flytta och hallonbuskarna(?) ska också kasta då de är så risiga och inte ger några bär längre...blir till att sätta nya buskar där, blir lite rötter från den gamla svartvinbärsbusken som nästan dött också för den har fått lämnat plats åt jordgubbslandet istället.

en hel del att göra idag ser jag...måste till Granngården och köpa lite väv till landet så vi inte får så mycket ogräs i det och jord till rosorna behöver vi också...vilken rolig men regning och blöt dag detta kommer bli hoppas verkligen att jag inte blir sjuk efteråt.

Kommentarer
Postat av: Neta

Oj, vad duktig Du är.. kokat sylt redan.. Jag har inte plockat ett enda lingon.. Men hallonen har jag tagit vara på, dom ligger i frysen..



Jaså äter Amanda kräftor.. inte vanligt att barn gillar sånt.. men kul att hon gör det..

Min brorsdotter har alltid tyckt om sill, vilket alla tyckt varit konstigt..

Men det finns ju alltid såna som skiljer sig från mängden och så ska det vara...

Ha de fint!

Neta!

Postat av: Anna

Usch ja vilket tråkigt väder! Men fått fina bilder på kaninerna iaf :P Jäklar vad ni har jobbat på!



Skrivit om dödsorsaken på min blogg nu..

2008-08-08 @ 18:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback