vilken dag!

Både Danne och jag sov väldigt dåligt natten till idag(onsdag)...Danne klev t.o.m upp vid 4 tog sig en nattmacka och satte sig framför tvn eftersom han hade så svårt att sova..jag lyckades dock somna om till slut även om jag sov oroligt.
Trots en natt med lite sömn så har vi gjort massor idag.
Först åkte vi och handlade på ICA Maxi i Sandviken det blev mest det gamla vanliga men också en del vanillinsocker, blockchoklad o.s.v. Passade på att gå in på systemet och köpa lite cider till lördagkvällen.

Hemma så åt vi spaghetti och köttfärssås till lunch och sedan gick vi ut på en gång och satte igång att gräva landen på bägge sidor om rosbågen(såklart så gjorde Danne nästan allt grävande och bärnade på stora stenar) och vi flyttade rosorna som stått på kortsidan av boden till de landen istället, flyttade på Riddarsporren som har trivts bra i en stor kruka med några andra blommor men som nu fått mer plats en liten bit från en av rosorna...ska köpa en till riddarsporre att sätta på andra sidan så det blir "lika".
Jag skötte planterandet och passade på att plantera om den fina rosen jag fick av Danne på Morsdag och som har blommat som bara den. Rosorna är väldogt fina och luktar saligt gott, mmm.

Men inte tog dagen slut där inte..Nej istället satte Danne och jag igång med att baka kakor till min födelsedag. Det blev Kokoskakor, Radiokaka, mjuk Citronkaka och Finska pinnar, sen finns det lite Bullar också som Danne bakade för 1-2 veckor sedan. 

Ojoj vad vi har grejjat idag och varenda gång vi är ute i trädgården och gräver så står Peter (våran granne) där och tittar på oss och tycker att vi skaffar oss alldeles för mycket arbete helt i onödan. Men VI måste ju få fixa o dona så att vi trivs eller jag menar så JAG trivs för Danne bryr sig nog inte så mycket om blommor skulle jag tro.

nu är jag iaf väldigt trött och hoppas på en ordentlig natts sömn för imorrn ska jag dammsuga och plocka undan lite och kanske hinna med något annat innan pappa kommer förbi till kvällen och säger Grattis.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Eva

Åhh, kokoskakor! Jag kan inte komma imorgon, kan ni inte spara några sånna till på lördag?

Postat av: Eva

Åhh, kokoskakor! Jag kan inte komma imorgon, kan ni inte spara några sånna till på lördag?

2008-08-21 @ 17:39:53
URL: http://daydreama.blogg.se/
Postat av: Leena

vi får väl se om det finns några kvar det beror helt på hur många kokoskakegalningar som kommer hit innan du gör det. Jag är ju själv tokig i dem :-)

2008-08-21 @ 21:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback