kokat knäck

Tänkte lägga in en bild på pulkabacken Danne byggde igår...detta kort togs däremot innan den blev helt färdig så den är högre än så nu. Men här kan ni se amanda åka pulka och de vita prickarna är såklart snö :-D




Idag har det varit full fart här hemma...Danne har skottat av den snö som kom under natten från uppfarten och han har också sotat ur pannan i källaren.
Jag har kokat knäck(det blev ca 80st)...det stod i receptet att beroende på hur vid kastrullen var så skulle det ta mellan 20 och 30 min att koka knäcken, men det tog någonstans mellan 1½ och 2 timmar  innan den ville bli så pass klar att kulprovet lyckades...så antagligen var det för att min kastrull inte var så vid.

 

Amanda har busat runt lite idag och också varit ut en vända och åkt pulka idag.
Jag har hunnit göra klart ytterligare två julkort och nu ska det bara bli två till sedan ska de skickas iväg(vill ni se hur de blev får ni gå in i min
scrapblogg där jag strax lägger upp bilderna).

God natt


Kommentarer
Postat av: Lillamy

Mycket godis hos er! Den biten hoppar vi över , får räcka med knäck , man måste trots allt tänka på midjan över julen ochså, o så är det fel mot barnen att ha detta frosseri då dom bara får godis på lördagarna i vanliga fall, och får inte dom så ska inte vi. Nu skall jag ut o sätta upp kärvarna åt småfåglarna, svårt med maten nu när det kom en massa snö. My little lover, alltså min man skall ta barnen och ut o åka skoter på fm. Sen blir det film o hämtmat åt alla efter städningen& tvätten som ochså skall göras idag, men det gör jag så gärna i en stund för mig själv, julmusik i högtalarna, såpa in trägolvet, och lägga på min nya hemvävda röda matta, pepparkakorna skall hängas upp i sina röda band, och sprida doft. Sen blir det en lugn vecka bara jag o barnen hemma, sista julklapparna skall inhandlas och städningen hållas efter, träffas med lite vänner på lördag för att dricka lite glögg o rimma till en del klappar. Nej nu ska jag i kläderna och ut och fixa. Ha en bra söndag...

2008-12-14 @ 10:02:39
Postat av: Scraptroll

Ja det blir en del godis, men jag föredrar att göra det själv framför att köpa färdigt eftersom jag vet mer va det är i. Godiset ska fram på julafton och jag tycker att det är tillåtet att äta godis på julafton vuxen som barn men sen behöver man ju inte vräka i sig för det.



Vart har du fått tag på kärvarna?



Det låter som om du kommer få en rätt så mysig dag och även en härlig vecka.

Ha det så bra :-)

Postat av: Lillamy

Hos en hästbonde i Ockelbo, bara ren tur att jag kom dit. Tittade på en snöskoter där tidigt i höstas , och det ena gav det andra och jag blev lovad att få komma o köpa till julen, har ingen försäljning annars. Kärvar finns hos blomstervagnarna på stortorget i Gävle, eller hos nån av det stora blomsteraffärerna, planstagen och blomsterlandet, Kärvarna är nu på plats och även satt ut några lyktor i träden som skall lysa upp i mörkret, första maskinen tvätt är klar o jag ska bara ta en fika o sen ta itu med golven. Det ska lukta städat o jul när dom kommer från korvgrillningen på skoterturen. Nu ska jag höja volymen på julmusiken, och dona på här hemma.

2008-12-14 @ 12:20:48
Postat av: Scraptroll

Tack så mycket!

2008-12-14 @ 21:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback