kokat kola

Igår var ytterligare en sådan där dag då det inte hände något spec. Danne jobbade hela förmiddagen och framåt kvällen åkte vi till Sandviken en liten sväng och hälsade på i Östanå, vi hade tur för mamma hade Axel (min brorson och mitt fadderbarn) på besök och det är helt otroligt vad han har växt...inte sa han mycket heller men jag hörde iaf "ont" och "Nej" och det nejet var inget litet nej ska tilläggas utan han vet verkligen hur man säger ifrån. Är så skönt att bara kunna åka ut dit en stund och prata lite och sedan kunna åka utan några sura miner och pikar.

Var in på Ica också och hittade en julskinka med bra datum*äntligen*...nästa vecka ska vi försöka hitta resten som saknas.


Idag när jag väntade hem Danne så ringde plötsligt telefon och jag antog att det var han för han brukar kunna ringa innan han kommer hem ibland....jag hade rätt också men det komiska var att han tydligen hade somnat på bussen hem och inte vaknat förän i Övre Storvik och iaf lyckats hoppa av bussen innan den tog sig ut på motorvägen till Hofors...så jag fick åka och hämta honom vid gamla tegelbruket.

Inte hade det kommit lite snö idag heller (bilen var överröst och det tog ett bra tag innan jag fick bort all snö) och så fort Danne kom hem satte han igång och plogade uppfarten. All snö som blev körde han in på våran gräsmatta och gjorde en pulkabacke åt Amanda av (1,5 hög på högsta stället och hur lång har jag ingen aning om men den är några meter iaf) och han tog även grannens uppfart för att vara snäll (inte för att de behövde det egentligen de har ju en vän som kör av den med traktor)  men också för att han lika gärna kunde ta den till pulkabacken  som att den bara skulle vara ivägen någonstans för dem när den skottades bort.

Amanda var överlycklig och har åkt pulka för fulla muggar ute och hon ska tydligen ut imorgon också har hon sagt.
Idag fick ju Danne skicka in henne för att hon var alldeles blöt och kall men hade hon bestämt själv hade hon nog stannat ute ett bra tag till.
Ni skulle bara ha sett hennes härligt röda kinder när hon kom in och sedan satte hon sig i soffan med en kopp te och efter bara en stund blev hennes blossande kinder alldeles varma. 


Nu på kvällen har jag kokat chokladkola och Danne har hjälpt mig att skära den i bitar och packa in den...det tar ju sin lilla stund. Jag är glad för att kolan inte sockrade sig.
Sedan har vi också gjort mer chokladris på Dannes begäran för han gillade inte alls att han inte fick äta av den andra vi gjorde för någon dag sedan. Men nu har han iaf ;-)


Imorgon ska jag nog koka knäck tror jag...tänk så mycket gott godis det blir*ler*

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback