trasiga skor och julmat

Ja idag har varit en sådan där dag när man nästan frågar sig vad man gjort...fats när man väl komemr påd et så visar det sig vara en hel del iaf.
På förmiddagen när Danne jobbade så plockade jag undan lite grann här hemma och tittade på "Mer om alla oss barn i Bullerbyn" tillsammans med Amanda.
Lagade till Lax och potatis i ugn*mums* så vi hade lite lunch och när klockan började bli efter ett så åkte vi till Sandviken och hämtade upp Danne.
Vi åkte in till Valbo för att förhoppningsvis kunna få pengarna tillbaka för mina skor som har gått sönder igen men fick valeta tt hitta nya lr få tillgodokvitto...eftersom jag inte hittade några skor som passade mig så tog jag kvittot istället kan kanske bli ett par skor till Amanda för det är det enda jag tänker handla på Skohuset och när pengarna på tillgodokvittot är slut(249kr) så tänker jag aldrig mer handla där och inte heller rekommendera den butiken.

Jag handlade alltså ett par skor där i augusti-sep nån gång, 1 månad senare hade de skorna gått sönder så de gav mig skavsår och detta trotts att jag noggrant använt skohorn för att inte trycka ner bakdelen.
Fick då byta till ett par nya och jag valde ett par svarta som nu först sulorna gick totalt sönder på så jag köpte ett par nya sulor till dem och precis efter det upptäckte jag att det var hål i skorna så det kom in vatten.
Min man har också köpt skor hos dem under sensommaren/hösten men även dessa gick sönder på ett flertal ställen han fick då valet att välja ny skor lr få hälften av det skorna kostat tillbaka, han valde det senare.

Visst har vi fått ett rätt så bra bemötande när vi kommit för att byta skor..men man ska inte behöva komma tillbaka för att byta skorna 1ggr/månad det visar ju på dålig kvalité.

Efter detta åkte vi till Lundins säljlager och tittade runt lite...jag hittade vit vaxduk för 39kr/m så jag passade på och köpte 3 meter så det räcker till vårat stora matsalsbord...duken ska användas vid pyssel och ev. vid bakning för att inte bordet ska bli förstört.
Vi hittade också lampor till granen...vi valde en lite mer otraditionel slinga med 60st röda stjärnor på.

Vidare  till Ica för att innhalndla Juice och sådant vardagligt men tänkte också passa på att köpa julmat men med de dåliga datum som stod på allt så lyckades vi köpa

Rödkål
Rödbetssallad
Sillsallad
Kalvsylta
Leverpastej
Inlagd Sill (*familjen* vad vill ni ha för smaker? köpte bara vanlig nu)
Ansjovis till Janssons frestelse 

Utöver detta ska vi ha tag på
Skinka
Prinskorv
Köttbullar(ev. göra själv)
Rökt lax (*familjen* vill ni ha gravad?) 
Morotslåda (*mamma* vart får jag tag på den?)

Ja och sen har jag säkert glömt lite saker påminn mig gärna.

Även om det är lite att tänka på så ska det bli himmla kul med familjen hemma hos oss i jul :-D

Nu får ni ha en bra kväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

rökt lax blir bäst, mummo ordnar med jullådorna från Finland. Mor

2008-12-08 @ 21:53:48
Postat av: Scraptroll

vad bra då vet jag :-)

Postat av: Lillamy

Firar ni bara med din sida? Vi har olika ställen varje år, iår hos svåger/svägerskan för dom har mindre barn och då kan det vara skönt att vara hemma, sen har vi knytis ochså så att alla hjälps åt med kostnaderna.Kan bli tungt för den som skall fixa annars.Julmaten är dyr....

2008-12-09 @ 07:18:56
Postat av: Scraptroll

LillaMy: Ja i år firar vi på julafton med min familj enbart. Något år så har vi åkt runt. Vi firar jul hos svärfar någon dag innan julafton.

I år firar vi hemma hos oss då vi gärna vill fira första julen i nya huset hemma.

Sen har vi tänkt att ca varannnat år så åker vi till släktingar.

Visst kostar julmaten men det är oftast så här vi gör inom våran familj, men om någon har en spec. rätt som de vill ha med så tar de med den och bjuder på :-)

2008-12-09 @ 09:55:34
URL: http://mylifeon.blogg.se/scrap

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback