högbo

Idag har Amanda varit på dagis och undertiden så var Danne och jag till Maxi och handlade.

Kl 13 hämtade jag Amanda på dagis och sedan bytte vi om till varma kläder och packade klart väskan och sen hoppade vi två och Cicki in i bilen(Danne har jobbat em idag) och åkte till Högbo.
Det var hård skare på snön och väldigt isigt så tyvärr blev det ingen pulkaåkning i backen men gick till närmaste stugan och satte igång en eld inne och det gick förvånansvärt bra. När elden börjat glöda lite mer så grillade vi och sedan åkte vi hemåt(var hemma ca kl 16) .
Hemma tog vi paus en stund men satte sedan igång med maten...testade nått nytt idag
Het kycklinggryta (längst ner på sidan) men hade ingen Tabasco och ingen Cayenne så det blev Paprika, Curry och Harissa istället...men ska köpa hem de andra kryddorna. Grytan blev riktigt god men hade säkert blivit godare med originalkryddorna.

Just nu så sover Amanda och jag håller på och bakar Scones...skulle vara en överraskning för Danne men så satte jag igång lite tidigt eftersom jag inte visste exakt när han slutar, ringde till honom och han kommer åtminstonde en kvart för sent så han får äta dem nästan helt nybakade.
5-10min till sen är de färdiga *mums*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback