Carl Larsson-gården bl.a.

I torsdags så var Eva och Andreas så snälla och satt barnvakt åt Amanda och det var skönt att komma ifrån en stund. Vi åkte såklart in tilI Gävle på bio varför skulle vi annars ha barnvakt..."Narnia- Prins Caspian" var det vi såg och det hade lyckats riktigt bra med att göra den filmen. När vi kom hem satt barnvakterna och tittade på film, Danne och jag var så trötta så vi gick upp till sängen nästan direkt.



När vi vaknade på fredagen gjorde vi lite vettiga saker som att spola ur soptunnorna som blivit tömda på morgonen och plantera om våra rabarber och sedan vattna dem + rabarberna jag hämtat hos mamma dagen innan.

Men sen blev det som vanligt så att jag ville hitta på något och inte sitta hemma och därför satte Eva, Andreas, Amanda och jag oss i bilen och satte fart mot Carl Larsson-gården i Sundborn och Danne tog bussen till jobbet.
Vi hade riktigt kul i Sundborn och Amanda målade en fin tavla (som jag ska lägga in bilder på sedan + andra bilder som jag tog då) för 95spänn men det var det värt för hon tyckte att det var så kul och ni skulle ha sett henne när hon stod där i en gammal för stor skjorta och hade penseln i höger hand och paletten i vänster hand, hon såg verkligen ut som en liten konstnär och hon var så koncentrerad.

Vi betalade för att att få en rundtur i huset och oj vad fint där var därinne...visst ibland var det lite mycket saker men oftast så kändes det bara hemtrevligt och jag tyckte verkligen om biblioteket med alla dessa böcker skulle bara ha varit en aningens mer ljus men de hade ju sina anledningar till allt som jag inte var förtjust i för egen del. 
Sängarna t.ex var ju korta så de satt upp i sängen och sov med en massa kuddar bakom ryggen...jag skulle inte kunna sova så.



under helgen har jag nog bara varit hemma vad jag kommer ihåg...ni vet ju att mitt minne är urdåligt...jag ahr tvättat flera maskiner med tvätt och har fortfarnade en del kvar *skrattar* undrar vart allt kommer ifrån.

Idag har Danne klippt häcken som går runt  i stort sätt hela våran gård och han har bra ont i armarna efter det...själv så gick man efter med räffsan och 5 stycken blå Ikea-kassar som fylldes till brädden och har också tvättat lite under tiden.

Till kvällen har vi varit iväg till Östanå och slängt allt skräpet i Ikea-kassarna ut i slänten, var in och pratade lite också.
Lämnade tillbaka filmer på Hemmakväll och åt mat på McDonalds tillsammans med Dennis, Cattis och Anna. Handlade diverse nödvändigheter på ICA Maxi och sedan åkte vi hem och nu förösker vi få Amanda och sova vilket inte är det lättaste hon har nu legat i sängen 1 timma minst utan att somna.

Ska titta på tv nu ja´ får se vad det blir.

Go natt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback