besök i Storvik

I tisdags trodde jag att jag var på bättringsvägen igen och vi åkte till Storvik och tittade på huset och pratade med Lars o Marie som äger huset nu, vi skrev på ett papper från Gästrike Återvinnare och satt och pratade medan Amanda rätt så glad i hågen lekte med deras 6 snart 7år gamla dotter Louise i Amandas blivande rum.
När vi satt i köket och pratade så kom Amanda ner och hade då sminkat sig med läppstift på läpparna och en del runtom också och frågade om hon skulle gå och lägga sig nu och vi skrattade lite o sa att vi måste åka hem först och då försvann hon snabbt som blixten upp på övervåningen igen.
Louise är en riktigt gullig tjej och hon och Amanda blir nog bra vänner även om Louise är drygt 4 år äldre än Amanda.

Jag gjorde nog bort mig lite däremot när jag sa till Louise att hon gärna fick komma över och leka med Amanda sedan efter flytten och att hon ju ändå kunde leka i lekstugan då det är så nära (de ska bara flytta nån gata ner)...och Louise började fråga sin mamma vart de skulle ha lekstugan och Marie fick förklara att lekstugan ska stå kvar på gården därför att de inte har plats för den och då blev Louise lite sur tror jag.

Marie frågade om vi ville klippa äppelträden själva men vi sa att de gärna kunde göra det eftersom de är vana och det är inte vi...så vi slipper äppeltäden nu i vår men till hösten ska de andra träden klippas lite och Marie erbjöd sig att visa oss hur vi ska sköta dem(hon jobbar med markplanering).

Vi kommer få alla bruksanvisningar till huset när vi flyttar in och det kan behövas det lovar jag för spisen har diverse knepiga inställningar och ugnen är både vanlig, varmluft och grill så vi har en hel del att lära os, sedan är det ju disk- o tvättmaskin också.
Lars kommer förbi den 21april när vi fått nycklarna och visar hur det funkar med pannan och pellets.

Ojdå jag kom visst bort mig lite;-) jag trodde som sagt att jag var på bättringsvägen men magen verkar inte vilja samarbeta med mig så jag är fortfarande svag och illamående så de flesta saker jag tänkt göra denna vecka har jag fått ställa in:-(
Skulle ha träffats Susanne i tisdags för första gången på evigheter men får ta det nästa vecka, idag skulle jag ha träffat några andra tjejer härifrån Sandviken som jag lärt känna lite från www.familjeliv.se men det fick jag också ställa in.

Men imorrn ska jag göra tårta och och åka ut och fira mamma på hennes 47:e födelsedag(hoppas verkligen att jag räknat rätt nu) så då får jag minsan pigga på mig och strunta i min mage som aldrig vill samarbeta.

Nu är det läggdags för Amanda och hon är inte så glad för det men klär av sig under protest
jag ska fortsätta surfa en stund till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback