HC

Idag hade jag tid hos min läkare på HC för att prata om yrseln.
han  tog lite olika test och det enda som visade något var hörseltestet...jag hörde hur bra som helst på högra örat men på vänstra örat prickade jag allt jätte bra till vi kom upp på 6000 då hörde jag nästan inget och sedan gick det bara utför.
Men enligt min läkare så hade hörselfelet inget med yrseln att göra men det var bra att vi hittade det felet iaf och det skulle vi kolla upp igen om 1-2 månader. Fick i uppgift att hålla för näsan och blåsa med stängd mun några ggr varje timme.

Jag tog återigen upp att jag ville gå ner i vikt och gärna ta viktminskningspiller och vi pratade lite mer om min vikt sedan fick jag göra ett test för att se om jag har ångest lr depression eftersom jag tröstäter och tydligen så visade testet att JAG visade tecken på ångest.
Jag skulle få en tid hos dietist iaf och sedan skulle vi prata mer om detta när jag kommer tillbaka för att kolla hörseln igen.
Om jag får något viktminskningspreparat så skulle jag inte få Reductil iaf för då kunde min ångest övergå i depression så i så fall är alternativet Xenical men den är jag osäker på då den gör att kroppen inte binder fett man blir väldigt dålig i magen om man äter för mycket fett.
Reductil hade jag hoppats på eftersom den tar bort hungerkänslor och sötsug.

Får se hur det här går nu då.

Kommentarer
Postat av: Fjungis

Av egen erfarenhet !! Så kan jag säga att det räcker inte med piller , man måste lägga om livet ochså , mat motion samt en del andra grundläggande grejor, skaffa sig ett liv för det första , jobb och intressen spelar viktig roll .

2008-10-06 @ 14:50:14
Postat av: Scraptroll

Fjungis: Nej självklart räcker det inte med piller det förstår väl jag också...det gäller att kämpa med det mesta när det kommer till viktnedgång, piller kan däremot hjälpa en nå sitt mål.

Jag har ett liv men inget jobb(angående ditt tidigare inlägg så skrev jag aldrig att jag inte sökte jobb bara att jag önskar att man bara kunde få ett jobb).

Postat av: Fjungis

Då förstår vi varandra bättre då !! Kan bara önska lycka till då. Hoppas att du får jobb ochså då , skulle tro att det löser mycket för din del ....

2008-10-06 @ 17:57:16
Postat av: Scraptroll

Ja det är ju alltid skönt med förståelse:-) tack så mycket för lyckönskningarna. Ja ett jobb skulle nog lösa en hel del

2008-10-06 @ 23:56:53
URL: http://mylifeon.blogg.se/scrap
Postat av: Fjungis

Du verkar ju veta vad du vill ! Varför har du då inget jobb ? Naturligtvis växer inte jobb på träd , men vill man så finns det jobb, en hel massa bemanningsföretag, som kan hjälpa till med bra jobb , eller söka själv . Både ens egen självkänsla men ochså övrig familjen mår bra av att mna jobbar , tänk så mycket man kan göra när det kommer in pengar från 2 jobb . Själv spar vi 1200 kr i månaden det är 14400 kr på ett år , då får man en kanonsemester, man behöver inte spara på något. Ta dig i kragen nu !ut & leta jobb för det måste du göra själv , jobben kommer inte till dig. En liten upplysning till dig från min erfarenhet , vikten !! Det går bättre med den ochså om man skaffar sig lite dagliga rutiner. Som att kliva upp för jobb planerad mat , skippa mc donalds , och all övrig snabbmat, till lunch kan man göra sig något enkelt o man kan planera middag ihop på helgen så går det snabbare på vardagarna.Det här fixar du , men se nu till att komma ut o börja röra på dig, yrsel kanske kommer av att du suttit inne , ta en promenad på kvällen skippa något på tv , livet går utan alla serier. Ibland går mna och har barn med sig eller ochså passar mna på då mna har sin sambo hemma . Allergin kanske ochså blir bättre om du er till att ändra din vardag lite .

2008-10-07 @ 06:03:26
Postat av: Scraptroll

ja jag vet vad jag vill och det gör att det inte alltid är så enkelt.

Men tänka sig att du har haft sån framgång med att skaffa jobb, har bra med pengar och aldrig behöver bekymra dig om den delen...vad bra för dig. Men det gör inte att du kan dra alla över en kam lr i detta fall mig.



Jag avskyr människor som har jobb och säger "äh det är ditt eget fel att du är arbetslös det är bara att skaffa sig ett jobb".

NEJ säger jag, det är inte så bara...jag bestämmer inte vad en arbetsgivare tycker om mig (för man kan aldrig bestämma över annan människas tyckande och tänkande) och därmed är det inte bara att skaffa sig ett jobb...



...du måste hitta ett jobb att söka, söka det, kanske vara ihärdig och ringa och fråga hur det går, komma på intervju(om du ens kommer så långt) o.s.v.

Men det spelar ingen roll hur mycket jag vill ha det jobbet om inte arbetsgivaren tycker att jag passar för det.

2008-10-07 @ 13:11:08
URL: http://mylifeon.blogg.se/scrap
Postat av: Jaså

Hur tror du vi andra "fått" jobb då? Jo vi har "skaffat" dom på egen hand.

Tyvärr(?)är det så att vi måste ta ansvar för våra egna liv och inte tro att nån annan fixar vår framgång.

Du kan om du vill - det gäller bara att bestämma sig!



2008-10-10 @ 13:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback